03 augustus 2011

Creatief voor de tent


We zijn een paar weken op vakantie geweest.

De eerste week van een vakantie heb ik altijd genoeg aan boeken, puzzelboekjes en spelletjes. Daarna beginnen mijn vingers weer te kriebelen: ze moeten zo nu en dan even creatief bezig zijn.

Deze vakantie had ik een tas met wol, brei- en haaknaalden, één Barbiepop en een aantal gemakkelijke breipatroontjes voor Barbiekleertjes meegenomen.




Ik ben bezig geweest met het verbeteren van het patroon van mijn gehaakte poncho. Ik vond hem nog steeds wat te wijd. Resultaat: twee poncho's van een rest sokkenwol. De eerste heb ik weet ik hoe vaak uitgehaald, tot ik tevreden was. De tweede was daarna heel snel gehaakt.

Daarna heb ik twee jurkjes gebreid. Ik ben van plan om er nog een paars en roze vestje bij te breien. Dan heb ik weer twee setjes zoals ik al eerder gemaakt heb.

Daarna nog een korte top voor bij een zwart wit geblokte rok. Deze set staat inmiddels te koop op Marktplaats.


Op de terugweg heb ik in de auto zitten breien. Er zat nog steeds een gebreide poncho in mijn 'wil-ik-nog-eens-breien' map. Een mooi karweitje voor een lange dag in de auto.
Thuis heb ik van dezelfde wol nog een poncho gehaakt, om gebreid en gehaakt eens te vergelijken.
Ik vind ze beide mooi. Gevoelsmatig vind ik gehaakt wel bij een poncho passen én ik haak zo graag. Dus blijf ik de poncho's voorlopig maar haken.



Zo, nu weer aan de slag met een paar opdrachten, die er liggen.
De vakantie is voorbij.

Groetjes, Alyt

2 opmerkingen:

Joke zei

Dit logje had ik dus nog niet gelezen toen ik die reactie op mijn weblog plaatste. Lekker bezig geweest, begrijp ik. Leuk het verschil tussen gebreid en gehaakt!

Maarre.... "Creatief op een camping in Frankrijk"? Ik verkeerde in de veronderstelling dat jullie in Denemarken zaten. Dat was toch de bedoeling?

Alyt Vlieg zei

Ja, tot we de avond voor vertrek zagen, dat de temperatuur daar wel wat laag zou worden. We houden er wel van om behaaglijk onder de luifel te kunnen zitten. Dus hebben we de plannen nog omgegooid en is het Frankrijk geworden :-)